<div id=
 
5

Filmes enteriőrök - Oscar-ra méltó szobák

KentaurBen , 2010.03.07. 11:29

Már most szólok előre, hogy ez nem egy „mostborítékolomkifogoszkártkapni”-lista.

Ebből olvashattok pont eleget egy rakás helyen.

 

Én most csak pár olyan esélyes filmet emelnék ki, amely így, lakberendezői szemmel is érdekes lehet.

 

Filmes díszletekről azért írok időnként, mert saját tapasztalatom, hogy aki meg van áldva egy kis érzékenységgel a szép vagy épp’ érdekes enteriőröket illetően, gyakran kaphat isnpirációt ezekből.... és hát egy takkra jól összerakott filmnél nem csak a drámai alakításra figyelnek az alkotók, hanem arra is, hogy a tér, amelyben a szereplők mozognak, hiteles háttér legyen a történethez.

 

Bútorok, tapéták, szőnyegek, pont akkor, pont ott, pont úgy megvilágítva.

Ne legyenek illúzióink, semmi nem a véletlen műve.

 

Sherlock Holmes

A szállodai szoba, ahol Irene Adler (Rachel McAdams) és Sherlock Holmes (ifj. Robert Downey) találkozik egy kulcsfontosságú jelenetben, egy klasszikus 19. századi angol otthont reprezentál. Sarah Greenwood díszlettervező sok elemet hagyott szinte változatlanul, épp csak pár aranyozott holmival egészítette ki, hisz a film egyetlen nőies helyszíne volt...  a franciás fílingről a nevetségesen sok friss virág gondoskodott.

 

Nine

A film Guido Contini karrierét (Daniel Day-Lewis) követi nyomon.
A Guido hivatalának - amit John Myhre díszlettervező álmodott meg -, klasszikus 60-as évekbeli-modern hangulata van, az olasz design remekeivel: ma már sikkesnek számító ipari függőlámpa, piros bőrszékek, üvegpanelek.

  

The Last Station

A kora 20. századi Oroszországban játszódó történet Tolsztoj (Christopher Plummer), és a felesége, Sofíja (Helen Mirren) otthoni, négy fal közt zajló „seveledsenélküled” kapcsolatáról szól.

Bár a ház ténylegesen Németországban van, a szobák díszlete tisztelettel adózik Tolsztoj eredeti birtoka felé.

 

Coco Before Chanel

A film egyik jelenete, ahol Gabrielle Coco Chanel (Audrey Tautou) fiatal nőként épp megérkezik egyik csodálójának, Étienne Balsan házába - aki egy dúsgazdag versenylótulajdonos. Helyszínül, Olivier Radot díszlettervező, egy 18. századi  kastélyt választott elegáns, túlnyomóan fehér belsőiért. A fiatal látogató félelemmel vegyes érzésekkel lép a hatalmas előcsarnokba.

 

The Blind Side

Leigh Anne Tuohy (Sandra Bullock) és a férje, Sean (Tim McGraw), élete drámai fordulatot vesz, miután örökbe fogadnak egy majdnem hajléktalan tizenévest (Quinton Aaron).

Michael Corenblith díszlettervező egy otthonos, meleg családi fészek hangulatát idéző étkezőt hozott létre, sűrűmintás függönnel, vidéki-stílusú székekkel, és - ahogy manapság divatos - egy eklektikus, berakásos szekrénykével.


 

An Education

A 16 éves Jenny (Carey Mulligan) viszonyba bonyolódik a nála jóval idősebb, karizmatikus férfival (Peter Sarsgaard). Barátainak ( Rosamund Pike és Dominic Cooper) városi lakása érdekes kontraszt Jenny eddigi szürke, elővárosi életével. Andrew McAlpine designer kellő számú  elegáns, ezüstös, damasztos bútort vonultat fel a filmben ahhoz, hogy megérezzünk valamit az amerikaiaknál sem idegen „kérszegyitalt”-problémaelfedő-fílingből.

 

A Single Man

Tom Ford divattervező díszlettervezői debütálása egy vizuális élvezet, ahol bepillantást nyerhetünk a pazar, 60-as évekbeli kaliforniai otthonokba.

A képen látható nappali remek példa: Charley (Julianne Moore) csábtánca George Falconernek szól (Colin Firth).

 

The Young Victoria

A film a fiatal Viktória királynő (Emily Blunt) lebilincselő kapcsolatáról szól Albert herceggel (Rupert Friend).

Patrice Vermette díszlettervező a gazdagon díszített, romantikus Belvoir kastélyt - sok gyertyafénnyel, selyemmel – választotta a nászutas lakosztály helyszínéül.

 

Bringht Star

A kora 19. századi Londonban játszódó törtébnet John Keats (Ben Whishaw), és szomszédja, Fanny Brawne (Abbie Cornish) titkos szerelmi kapcsolatát követi nyomon.

Fanny hálószobája, amit Janet Patterson tervezett, szinte modernek tűnik egyszerűségében, mégis romantikus: szűzi fehérségség, és hullámzó, éteri vászonfüggöny.

 

Julie & Julia

Nora Ephron kulináris vígjátékában,  - Mark Ricker díszlettervező - Julia Childs (Meryl Streep) párizsi konyháját bájos, konyhai szerkentyűkkel telizsúfolt helyiségként valósította meg.

 

A pointclickhome cikke nyomán.

 

Címkék: közöshalmaz

Pin It
 

A bejegyzés trackback címe:

https://agyasztaltv.blog.hu/api/trackback/id/tr371815735

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.03.07. 18:44:27

designer szemmel nézve sherlock szobáján kívül egyik sem érdekes.

KentaurBen · http://olomuveg.blog.hu 2010.03.07. 18:54:37

@Don Bandi: aztaa! és te miben közreműködtél? meg lehet esetleg tekinteni vhol? :)

is 2010.03.07. 19:59:45

szép, de én laikus vagyok, többet nem tudok hozzátenni.

konyvelomo 2010.03.07. 20:20:35

@Don Bandi: Sherlock díszlete szerintem is jól sikerült, de az An Education képen látható belső tere is kellemesen idézi a 60-as évek tehetős rétegének ízlésvilágát...

janettaylor · http://www.janetteria.com/ 2010.03.08. 11:38:07

The Young Victoria tapétájáért odáig vagyok. :)
Pin It

Theme by Laptop Geek. Blog.hu-ra alkalmazta: a Blog.hu Sablonok a Népkertben.