<div id=
 
9

EzMiEz? - IV.

KentaurBen , 2011.04.12. 10:16


Nálad is előfordult már, hogy egy szó kapcsán csak felnőttfejjel jöttél rá, hogyan is kell helyesen írni vagy ejteni?


Nálam a legdurvább sztori a következő volt: áltiskolás koromban, ha valamelyik iskolatársamnak névnapja volt (az milyen már, hogy a világon szinte csak nálunk ünnepeljük meg ezt a dolgot?), fel kellett állnia az egész osztálynak, és el kellett énekelni ezt:


Éljen soká!

Éljen soká!

Éljen soká!

na és az utolsó sort én úgy énekeltem, hogy:

Számosi Venát!


Én azt gondoltam, hogy Számosi Venát az a névnaposok védőszentje volt.

A szentek és boldogok között van egy csomó ilyen furcsa nevű. Nem gyanakodtam.


Így teltek-múltak az évek, míg egy napon, egy zuhany alatti énekelgetés közben lecsapott a súlyos felismerés:

az igazi utolsó sor így hangzik helyesen:

Számos éven át!!!


De volt más is: pl. a millimétert, mint hosszmértékegységet, rendszeresen miniméternek hívom.


Most, hogy szénnéégettem magam előttetek, please, meséljetek ti is, melyek voltak életetek nagy félre-hallásai?


Közbenmeg itt a mai EzMiEz is, ami egy spéci, rozsdamentes, sebészeti acélból készült, speciális vágóéllel rendelkező high-tech kis körömvágó.

No more repedezett körömszélek, no more szanaszét repülő darabkák, van viszont örökös garancia.

70 vagy 95 dolcsi, attól függ milyen kis tokban kéred.



Gyártó: Khlip.

 

Címkék: férfiak nők

Pin It
 

A bejegyzés trackback címe:

https://agyasztaltv.blog.hu/api/trackback/id/tr782819648

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Judó :-) 2011.04.12. 10:53:45

Én a majonézt mindig "majom méznek" hívtam... :) Sose értettem, ha nem is édes, hogy lehet akkor méz? Azt meg pláne nem, hogy mi köze van a majmokhoz... Aztán kb 5-6 éves koromban leesett. :)

KentaurBen · http://olomuveg.blog.hu 2011.04.12. 11:43:32

@Judó :-): :)

(közben egy kommentet kilőttem, mert a kérésem ellenére már idejekorán bekiabálta a választ. remélem nincs harag)

pepshop 2011.04.12. 14:16:58

az egyik barátom sokáig a darás tésztát darázs tésztának hitte :D

KentaurBen · http://olomuveg.blog.hu 2011.04.12. 17:14:25

@pepshop: az egyik barátod. ahaaam. éééértem. :)))

VKI · http://raknelkul.blog.hu 2011.04.12. 20:06:20

Ciki, de huszonéves fejjel jöttem rá, hogy mit jelent a Tsai. :) Ja, és az angol Bros. -ból fejtettem vissza.
Van még, de most nem jut eszembe.

pepshop 2011.04.12. 21:13:14

@KentaurBen: de téll :D

én meg a Tóték-ról nem tudtam mi. amikor a tanár mondta h olvassuk el (én meg gondoltam jó persze, de mi az a tóték...azt hittem vmi kifejezés v szó amit nem ismerek...aztán elolvastam és fogtam a fejem :D

Felicitasz · http://felicitasz.blog.hu 2011.04.12. 22:02:00

A sajátélményem ugyanaz, ami a magyar lakosság 90%-ának: pácsó. És én is, ahogy mindenki, a májkrémesdoboz oldalán találkoztam vele.

Egyszer a gimis osztályomban arról beszélgettünk a csajokkal, hogy mindenki mennyire utálta az ált. isk. technikaórát, és jaj de jó, hogy a gimiben már nem izélünk ilyen baromságokkal, hogy farostlemezből fonalfűrésszel kishajót, meg mittudomén. Az egyik osztálytársamnak - azóta már ismert orvos - akkor esett le, hogy a fa-rost-lemez az nem "faros"lemez. Ez kb. jól illusztrálja azt is, hogy tényleg semmi értelme az ált. isk. technika óráknak :-)

Még egy sajátélmény a gimiből: biológia tankönyv, egy olyan szövegrésszel, ami tele volt latin szóval, állatok latin nevével, ilyenek, olvasom, olvasom, posztembrionális... trachea... (...) közönséges muszlika... muszlika... muszlika? ... hm... MUSLICA!!!

Emulgeator 2011.04.13. 15:02:13

@KentaurBen:
nincs harag, bár a jelek szerint senkit sem kötött le a feladvány

KentaurBen · http://olomuveg.blog.hu 2011.04.13. 16:13:09

@Emulgeator: van úgy, hogy más dolog érdekesebb. c'est la vie :)
Pin It

Theme by Laptop Geek. Blog.hu-ra alkalmazta: a Blog.hu Sablonok a Népkertben.

süti beállítások módosítása