<div id=
 
60

Elbetonosodás

KentaurBen , 2010.02.13. 10:47

A lakberendezésben is, akár a divatban, jönnek-mennek a trendek: előfordul, hogy amit pár éve még mindenki hájpolt, mára kissé ciki lett...avagy fodítva, olyan anyagok, textúrák kerülhetnek a nyitottabb szemléletű megrendelők otthonaiba, amiről régebben mindenki azt mondta volna: naneeee.

Így van ez a betonnal is.

Szerintem három hatás miatt kerülhetett ilyen előkelő pozícióba: egyrészt a franciák által kitalált eklektikus stílus térhódítása miatt, másrészt a pár éve még „trendi” minimál stílus farvizén, mintegy annak lecsengéseként, harmadrészt a loft-őrület miatt.

 

(lehet, hogy nekem van kificamodott izlésű imerősi köröm, de 10-ből 9 embernek egy loft képét megmutatva azonnal vágja is rá, hogy Ó, azonnal beköltöznék!)

 

Van persze pro és kontra: a szürke szín már-már művészien elegáns... a nagy, nyers felületek brutális őszinteséget sugároznak... és persze nagyon magas jelenleg a cool-faktorság jelzőszáma, DE..

... hőérzetileg nem támogatja az otthonosságot, alom-melegséget és tisztítani tulajdonképpen képtelenség.

 

Szóval ezekkel együtt, vagy mindezek ellenére bekúsztak a mai enteriőrökbe, megy az elloftosítás, nagy, nyersen hagyott falfelületek, padló, kandalló, konyhapult készül belőle, és beviszik a hátukon az indusztriális fílinget.

 

Összeszedtem pár képet, hogy segítsek eldönteni, tetszik vagy sem + bónusz: utolsó képeken bemutatok pár díszített, maratott betonpadlót, amelyek személy szerint nekem is nagyon bejönnek.

 

Ui.: nem állom meg, hogy ne hívjam fel a figyelmet rá, van ám nekünk is olyan európai hírű cégünk, ahol művészi színvonalon kezelik a beton-témát: ők az Ivánka beton design, de ha csak sima, nagy felületekre van igény, szóljatok Jóskapista bácsinak, a kőművesnek, aki az ismerős ismerősének az ismerőse :)

 

Fotók innen, innen, innen, innen, innen, innen, innen, innen, innen, innen meg innen.

 

Címkék: férfiak

Pin It
 

A bejegyzés trackback címe:

https://agyasztaltv.blog.hu/api/trackback/id/tr541754227

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Furamadár 2010.02.13. 13:30:06

Tényleg húdeihajbazzedizáááányos, de ki az az őrült, aki VALÓBAN ilyennek képzeli a meghitt, meleg OTTHONt?

Hideg, rideg, tiszta depresszió az egész.

nothing.at.all (törölt) 2010.02.13. 13:39:32

egy ilyen szobában úgy érezném magam, mintha a kihalt csernobilban ücsörögnék.
szörnyű...

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.02.13. 13:50:59

Nekem nem tetszik,
Mintha egy atombunkerben lennek az atomhaboru utan.

Fék_Emil 2010.02.13. 14:05:08

Agyrém. Nem sok ajtó van a házban. WC, kád meg egy légtérben. Gondolom padlófűtés van, ami télen-nyáron megy. A falak meg olyanok, mint a panelben tapétázás előtt.

eloszto · http://eloszto.hu 2010.02.13. 14:07:22

Ilyen ha van pénzed, de nincs ízlésed, és azt hiszed baromira trendi lehetsz.

Sicc 2010.02.13. 14:16:17

Azt gondolom, hogy egy ilyen lakásban igen feszült lennék. Tény, hogy a nagy üresség látszata helyet hagy a gondolkodásra, da ha belegondolok abba, hogy ilyen térben hogy szólalna meg a kedvenc zeném vagy zenekarom, vagy akár a zongorám, akkor kicsit fázom...

Olyan az egész, mint egy kihalt csigaház, nem az életet, hanem az elmúlást reprezentálja. Nehezen tudom elképzelni, hogy egy ilyen kreatív ember által tervezett otthonban egy kreatív ember létezni tudna.

Áldás!

Sicc

East Coast Rulz 2010.02.13. 14:20:48

Miert ne lehetne tisztitani a betont kerdem en? Fel van "polirozva" olyan fenyesre mint egy fa padlo. Siman moshato, porszivozhato...

tetszenek a kepek!

emzperx 2010.02.13. 14:27:49

Szerintem a Doom nevű játékprogram ihlette a dizájnert.

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2010.02.13. 14:37:45

Kemény, mint az IKEA félreesőbb folyosói :)

lonicera 2010.02.13. 15:05:56

erőd, bunker, cella. volt katonák vagy háborús bűnösök biztos szívesen nosztalgiáznak ilyen környezetben...

CernaGeza 2010.02.13. 15:29:10

Én felülről a 2. képben látok valamit ami jó, a többi atomgáz.

portis · http://www.online-szallas.com 2010.02.13. 15:53:05

Nem mondom hogy mind bejön, de a többsége tetszik.
Mindig birtam a minimalt.
Kár hogy a képek nincsenek beszámozva... lehetne beszélgetni róluk.

dsteel 2010.02.13. 15:55:13

Éljen ilyen betonkrefliben a radai rosseb. A fürdőszoba a leghangibb,pont olyan,mint mikor szétvertük a miénket felújításhoz. De a csempézést legalább megússza ez az ízlésficamos banda...

Nick Leeson 2010.02.13. 15:58:26

Nekem azok tetszenek, ahol csak bizonyos belső részek vannak csupasz betonból.
Ahol a teljes fal "zsalucsíkos beton" az engem ávós kínzókamrára emlékeztet vagy II.VH-s bunkerre.

Szarság. Tipikusan passzol abba az elméletembe, hogy a "trendi" többnyire semmire sem jó. Sem nőben, sem lakásban, semmiben... Kivagyiság, arcoskodás, múló marhaság...

KentaurBen · http://olomuveg.blog.hu 2010.02.13. 15:58:52

@portis: melyik tetszik a legjobban?

Egyébként ebben a szürkében az a legjobb, hogy szinte bármilyen szín jól passzol hozzá...:)

Nick Leeson 2010.02.13. 16:02:14

Még annyit hozzátennék, hogy ha ennyire "menő" a minimál design és bizonyos gazdagság felett már nem tudják egyesek, hogy mit kínlódjanak össze, akkor már várom, hogy négy vasrúdra feszített sátorlap lesz a kurvára menő, mint lakás... Persze kőkemény milliókért...

sorica123 (törölt) 2010.02.13. 16:02:56

@Furamadár: a lakást azt be kell rendezni. Nyilván nem kell egy dobozba beköltözni, ezeket is be lehet normálisan rendezni, úgy, hogy ne egy designos szállodaszobára vagy egy dobozra, esetleg bunkerre, hanem egy emberi élettérre emlékeztessenek.
Nekem egy volt, ami semmilyen funkcióban nem jött be: a fürdőszoba. Fura formájú, nincs benne semmi bútor, az elég lepukkant.

portis · http://www.online-szallas.com 2010.02.13. 16:05:21

@KentaurBen:

Alulrol a 9-ik kifejezetten tetszik, "az aki"-vel szemben nekem éppen azok tetszenek jobban ahol látszik a deszkazsaluzat.

portis · http://www.online-szallas.com 2010.02.13. 16:08:00

@sorica123:

Ja az tényleg elég ronda , meg talán a hálószobát se igy képzelném, de egy nappali vagy dolgozószoba az igen!

Kopi Luwak (törölt) 2010.02.13. 16:39:55

Karin Boye: Kallocain c. könyve jutott eszembe ezekről a belső terekről. Aki olvasta tudja mire gondolok, aki meg nem, az olvassa el.

mB · http://frankzappa.blog.hu/ 2010.02.13. 16:54:15

Gyönyörű mindegyik - és azért nem lehet elfelejteni, hogy egy ilyen betonfelület létrehozása (a fentiekből bármelyik) iszonyú költséget és odafigyelést jelent, viszont akinek ennyi pénze van (legyen sokaknak), az nyilván simán meg fogja tudni oldani az ehhez kapcsolódó lokális fűtéseket és egyebeket is, ahogy az ehhez kapcsolódó belsőépítészeti kiegészítőket.

Hogy korábban mennyire volt "menő" és most mennyire "ciki" - feltételezem hogy a fenti fotók egyike sem Magyarországon készült, ennek nincs meg sem a kivitelezési kultúrája sem erre a fizetőképes kereslet. BÁRCSAK ciki lenne (már) ez az igényszint - de ugyanúgy elérhetetlen szinte mindenkinek (és ugyanúgy drága és drága is fenntartani) mint egy empire vagy barokk vagy akármilyen más nívós belsőt. Szóval ne felejtsük el: ezek a felületek (minimum) egy kisnemesei villa igényszintjét jelentik... az összes járulékos vonzattal. Viszont egyvalamit képviselnek még: kultúrát, egyfajta igényszintet, nívót.

(Viták elkerülésére: nem CSAK ez a jó és szép, nem KELL hogy mindenkinek ilyen legyen. A fenti megbízók pont ilyenre vágytak, és ezt kiváló minőségben megkapták. Bár sok ilyen lenne kis hazánkban is. Meg sok más anyaghasználatú és stílusú - és magas NÍVÓJÚ - enteriőr.)

Furamadár 2010.02.13. 17:31:13

@sorica123: Ezek az enteriőrök a képeken elvileg be vannak rendezve...

@mB: Inkább ne általánosíts a felületekkel kapcsolatban. Vagy szerinted mi is kerül számunkra megfizethetetlen összegekbe azon, vagy miért kell "kivételes NYUGATI igényesség" ahhoz, hogy egy úsztatott beton falról/födémről leszedjék a zsalut? Tudniillik a képeken látható fal és mennyezetfelületek többségével az égvilágon semmit nem csináltak a zsalu leszedése után. Jó persze, némelyiken speckó zsalut használtak a faerezet megjelenítése végett, vagy telibe glettelték, de ennyi.

Komolyabb utómunkát max az utolsó 3 kép betonvirágai igényelnek.

Szerintem a világon semmi köze a dolognak ahhoz, hogy igényességhiányosak lennénk.
A megbízók pedig, akik ilyenre vágytak, hát, kicsit messze állnak az átlagtól. Nem, nem (csak) anyagi lehetőségekben, hanem pl feltűnési viszketegségben is.

Ha pedig szép és jó enteriőr a beton, akkor itt egy MAGYAR példa:
tanczos.nyugat.hu/szalacsi2003/kep_lap/image150.html

Igen, Kocsord. Annak idején az egész ország ezen röhögött, egy része kínjában, egy része meg ostobaságból.

Furamadár 2010.02.13. 17:34:26

De megközelíthetjük más szempontból is ezeket a csodás enteriőröket: Ki vállalná be, hogy egy ilyen ingerszegény környezetben nevelje fel a gyerekét? hm?

Ha ezt meglátja egy gyermekpszichológus, kb helyben harakirit követ el a kedves szülők szeme láttára. :)

boszor 2010.02.13. 17:52:03

Hát biztos nem kelet-európai lakótelepen nőtt fel egyik bemutatott lakás tulajdonosa sem:)

A beton láttán rögtön csupa olyasmire asszociálok, ami éppen ellentétes az otthon vagy a minőség fogalmával. És ezen nem segít sem a virágminta, sem annak tudata, hogy lakberendezési szempontból ezek minőségi megoldások.

Denken 2010.02.13. 17:53:11

Ilyen az igati luxusbörtön, kemény, hideg de kényelmes elegáns bútorokkal berendezve. :D

bolletje 2010.02.13. 17:58:33

Magyarországon ez (még) csak egy nagyon-nagyon vékony rétegnek eladható, mint ahogy a kommentelők is írják, kelet- és dél-európainak ez túl hideg, túl merev. Ahol még mindig a narancssárga falszín a legmenőbb, ott nem a minimál a nyerő :)

KentaurBen · http://olomuveg.blog.hu 2010.02.13. 18:02:41

@Furamadár: szerintem nem ezen múlik, hogy egy gyerek jól érezze magát.
Az itt bemutatott fotók nem gyerekszobák, de ha tovább boncolgatnánk a kérdést: kisgyerek szüleivel/testvéreivel/játékaival jól elvan, tiniként meg nincs az az isten, aki visszatartaná, hogy bármelyik fenti szobát ne tudná a saját ízlése szerint kidekorálni :)

Nálunk talán azért nem működhet annyira egy ilyen markánsan nyers enteriőr, mert még 50-60 éve sincs, hogy ilyen típusú helyeken emberek kínoztak/vallattak.

bolletje 2010.02.13. 18:03:19

Ivánkáéknál az a fehét betonasztal a stilizált tulipánmintákkal nagyon kellene. Kár, hogy ilyen hiányos a weboldal.

Furamadár 2010.02.13. 18:15:24

@KentaurBen: ok, a gyerekpélda kicsit kisarkított volt. :)

Összefoglalva, többen is azt írták, hogy azért nem lehet eladni egy ilyet itthon, mert igénytelenek és csórók vagyunk. :) Marhaság, így megfogalmazva biztos.

De amit írsz, jó példa lehet.

Szerintem, aki egy ilyenre vágyik, ennél sokkal olcsóbban is megkaphatja ezt a környezetet: Egy zártosztályon... Ez csak félig vicc, akinek annyira elborult az ízlése, hogy szándékosan ki akarja zárni magát az embert ősidők óta körülvevő TERMÉSZETES anyagok világából, azzal valami komoly baj van fejben.
És ez nem pénz vagy igényességi kérdés.

pitaa 2010.02.13. 18:35:47

Ez SOHA nem lesz menő, max a legsznobabb építészek verik rá egy ideig. Kb mintha félkész házak lennének. Már csak egy pár betonkeverő meg malteros vödör hiányzik belőle. Szeretem a modern építészetet, egy kis beton ok, de ezek borzalmasak.

NickNickNick · http://nemzetiagyhalal.blog.hu/ 2010.02.13. 18:40:48

hát ez elég gáz. ki az a barom, aki azért érzi magát évekig szarul egy beton kégliben, mert az "kúl" ... ?

Körticsek · http://muranomanufaktura.blog.hu 2010.02.13. 18:44:47

Nekem is tetszik a klasszikus loft stílus, bár inkább a klasszikus, iparibb vonulata jön be. A túl sok és nagy betonfelülettől nekem túl rideggé válik az összhatás, télen folyton fáznék egy ilyen lakásban. Van egy betonkozmetikus ismerősöm, profi kellékeket forgalmaznak, gyönyörűen texturált felületet lehet velük előállítani akár az egész falon.

Jablaka 2010.02.13. 18:49:47

kicsit a félkész görög házakra emlékeztet:)

ht100 2010.02.13. 18:52:32

Ki tud nálunk ilyen szépen zsaluzni?
Budaörsi IKEA bejáratánál is ronda lett. Elcsúszott.

Agent Cooper 2010.02.13. 18:53:36

Ahogy a kommentelő primitívek is mutatják, nálunk a színes otthon a menő, üres terek pedig elképzelhetetlenek. Minél több tárgy, amihez lehet ragaszkodni, ez a lényeg.

llill 2010.02.13. 18:59:06

szerinem gyönyörű részletek vannak a képeken, örülnék ha itthon is szélesebb körben lenne igény arra, hogy ilyen minőségű terek épüljenek

llill 2010.02.13. 19:00:30

@Agent Cooper: tökéletesen egyetértek...

mB · http://frankzappa.blog.hu/ 2010.02.13. 19:10:39

@Furamadár: szia – nem véletlenül általánosítottam a felületekel kapcsolatban. Ezek a felületek bizony sokba kerülnek – mert nem „csak le kell szedni a zsaluzatot” vagy valamiféle „utómunka” miatt, hanem ahhoz hogy sík és egyenletes felület legyen, ahhoz hogy a különböző időpontokban öntött (és különböző időpontokban megkötő) beton egyforma színű legyen, ahhoz hogy következő réteg öntésekor a munkahézagnál az előző munkafázison ne folyjon végig a betonlé (stb stb), ahhoz bizony nagyon oda kell figyelni. Ez pedig pénzbe kerül.

„kivételes nyugati igényesség” – ilyet Te írtál, én nem. Én arra hivatkoztam, hogy nyugaton megvan erre a fizetőképes kereslet, és a sok létező példa nyomán ennek van kialakult kultúrája is. Azt meg pláne nem írtam hogy igényességhiányosak lennénk. ;-)

„A megbízók pedig, akik ilyenre vágytak, hát, kicsit messze állnak az átlagtól.” – így van, erre hívtam fel én is a figyelmet.

„Nem, nem (csak) anyagi lehetőségekben, hanem pl feltűnési viszketegségben is.” – ami más, az nem CSAK feltűnési viszketegségből lehet más. Erre írtam hogy ennem a betonépítészetnak van egy komoly kultúrája – Magyarországon még nem nagyon van, és nem „igényességhiányból”, mint ahogy azt nekem tulajdonítottad. ;-)
(Amúgy persze tényleg vannak igénytelen emberek itt is, ott is, vannak feltűnési viszketegséges emberek „minimál” meg „maximál” stílben is. :-) )

kjapp · https://napfenyesblog.wordpress.com/ 2010.02.13. 19:13:40

nagy öröm lehet ezeket nagy hideg betontömböket kifűteni télen, hogy az ember ne egy várbötön pincéjében érezze magát.

egymilliopicikrisztus 2010.02.13. 19:17:56

Nem olyan rossz az a csiszmákolt betonyon levő indaminta. Jól mutat, mint tehénen a pisztolytáska. Kábé a nagymutter tévé tetejére biggyesztett halasi csipkéjére emlékeztet. Szép na! Megaztán a mester mit röhöghetett a newgazdag balfasz megrendelőn, amikor rásózta drágapénzen ezt a szart.
Egyébként jó az a beton máshol is. Igaz, hogy valami koszlott börtönstílje van ettől az egésznek. Mintha elfogyott volna a burkolás, meg a festés előtt a zseton oszt a hátrányból előnyt akart fabrikálni a barkácsoló hajlamú háziúr. Azt hiszi a balfasz, hogy a szomszédok irígylik a trendi viskója miatt, pedig csak vinnyognak a röhögéstől a háta megett.
Olyan ez, mint a vega konyha. Egyél füvet, ha már sütőre nem telik, mert az egészséges, aztán győzd meg igazadról az egész buta világot. (csak ne menj az eszkimók közelébe, mert őket baromi nehéz meggyőzni, hogy brokkolit zabáljanak a fókahús helyett)

fénycsepp 2010.02.13. 19:30:22

láttam már hasonlóan rideg enteriőröket a tévén, tehát valakinek ezt biztosan bejön. A kérés az, hogy mennyire tükrözi az izlés a személyiséget.

nyomasztó filmszettnek ezeket e kérókat!

Diopapa_sok 2010.02.13. 19:43:46

Ez régi... A fele képet láttam már a Brazilban díszletként... :D

nothing.at.all (törölt) 2010.02.13. 19:48:13

@Furamadár:
ööö.
azért lesznek akkor a 4-es metró állomásainak belső terei nyersbetonból, mert kisnemesei villa igényszintjét jelentik?:D
amúgy a képek nagy része számítógépes grafika...

hha96 (törölt) 2010.02.13. 19:49:29

Bármelyiket el tudom fogadni egy temetkezési vállalkozó , ill. egy krematórium tárgyalójaként.
Eljutottunk odáig, hogy a belsőépítészek kínjukban már nem tudnak semmi eredetit kitalálni, ezért páran közülük kitalálták a frankót (min. des.): kvázi semmi munkáért (a csupasz beton elképzelésével mi munka van?) iszonyat pénzeket szakítanak. Akik ezt megfizetik, azoknak ezek a terek a haverok, üzletfelek meghökkentésén kívül mást nemigen jelentenek (akár sznoboknak is hívhatjuk őket :).
A következő ötletem van, folytatva a trendet: Ne is építsünk lakásokat, a hegyvidékeken egyszerűen fúrjunk barlangokat. Csak úgy a sziklába, mint régen.

The Great Destroyer 2010.02.13. 19:56:40

Én szeretem a nyers betont, mondjuk csak kiegészítő designelemként és nem nyomasztó méretű felületeken.
Nem vagyok mérvadó, de nekem nagyon bejön a minimál-indusztriál.

mB · http://frankzappa.blog.hu/ 2010.02.13. 19:57:14

@nothing.at.all: "azért lesznek akkor a 4-es metró állomásainak belső terei nyersbetonból, mert kisnemesei villa igényszintjét jelentik?:D"
A kisnemesi villát sztem nem furamadár említette hanem én írtam. A négyes metró persze NEM ezért lesz látszóbetonból, hanem mert amúgy is és szükségszerűen betonból van, mert a látszó felületek sok esetben nem tapintási magasságban lesznek, és mert ilyen ipari méretekben sokkal gazdaságosabb egy nagy és jó minőségű zsaluzatot legyártani, mint családiház méretben (ld az összes hidat és ipari műtárgyat). Családiháznál: drága, metrónál: racionális és pontosan tervezhető, nagyrészt előregyártható.

fucksatan · http://gubafan.atw.hu/ 2010.02.13. 20:02:56

meleg otthonos, mint egy vagohid taglozoreszlege

Chalabre (törölt) 2010.02.13. 20:09:59

Nekem tetszenek ezek a felületek, csak nem az otthonomba tudom elfogadni, hanem mondjuk kávézókba, képtárakba, kortárs művészeti központokba, múzeumokba, hivatalokba, irodákba stb... A lakóterembe inkább szellős tereket és melegebb minimalizmust tudok elképzelni. Amolyan japán jellegű, tiszta fa, erezetes, természetesebb minimalizmust.

Nick Leeson 2010.02.13. 20:20:24

@Agent Cooper: Igen, elég kevés ember szereti az üres tereket. Mondjuk kevesen is tehetik meg azt, hogy egy 50nm-es helyiségben csak két szék legyen, mert az trendi. Igaz, hogy teljesen használhatatlan maga a helyiség, de ez mellékes, mert vagizni lehet vele.
Egy ilyen normandiai partraszállásos bunker style fürdőszoba is tök fasza. Kár, hogy ha véletlenül bent felejtek egy fogkefét fogkrémmel, akkor az megtöri az egész enteriőrt! Mert a fogkefének véletlenül sem a fürdőben van a helye! Az már nem divat! Ragaszkodni egy fogkeféhez? Ugyan már!

portis · http://www.online-szallas.com 2010.02.13. 22:37:06

@Furamadár:

A beton természetes anyagokból készül!

Érdekesség képpen - a Pantheon kupolája is betonbol készült, bizony lassan már 2000 éve, de már kb. 14000 évvel ezelőtt is készítettek betonszerű anyagokat.

Semmisejó 2010.02.13. 22:38:36

@mB: Mber, végre valaki, aki képes normálisan vitatkozni! Tisztellek érte.

Egyébként:
- szeretem a betont,lakáson belülre is, nem hiszem, hogy divatból (bár az mondja meg, hogy ki vagyok) és az sem, hogy sokkal betegebb lennék az átlagnál
- szeretem a nagy üres tereket és nem hiszem, hogy divatból ... és így tovább...
- a fenti képek többsége nem tetszik, mert (bármily furcsa) kicsit kommersz, erőltetett és unalmas, láttam ilyesmiből sokkal szebbeket is
- szép a demokráciában, hogy lehet erőteljes véleményeket mondani, de meg lehetne próbálni elképzelni, hogy másnak más az ami...

portis · http://www.online-szallas.com 2010.02.13. 22:57:40

@kjapp:

Hőszigetelés és kész, a téglafalat is kell szigetelni.
A padlo sem hidegebb semmivel mint egy kerámiaburkolatú padló ami mindenkinek a konyhájában van.

sorica123 (törölt) 2010.02.14. 11:01:11

@Furamadár: be hát. Így jó is egy design-újságba illusztrációnak, de senki se lakna benne. A gyereknevelős példához... értem, mit akarsz mondani, de minálunk nem a lakás meg a fal szórakoztatja a gyereket, hanem élünk a lakásban. És igen, egy barlangot is be lehet úgy rendezni, hogy az a te lakásod, célszerű, és otthonos. Főleg a mai technikai megoldásokkal.
@egymilliopicikrisztus: jó a neved, de amúgy... Tipikusan azt adod elő, hogy ellátsz a orrod hegyéig, és rajtad kívül mindenki hülye sznob balfasz.
@fucksatan: te a sima parasztházba is beköltöznél egy nyomorult szőnyeg nélkül, aztán sírnál, hogy üres, meg sivár... egy üres, vagy hivatalosra berendezett enteriőr *nem* otthonos, de ezt akinek egy csepp esze van, nem is várja el tőle. Ezek még nem lakott szobák.

KentaurBen · http://olomuveg.blog.hu 2010.02.14. 11:11:32

@nothing.at.all: ki kell ábrándítsalak. a képek közül egyik sem számítógépes grafika.

mB · http://frankzappa.blog.hu/ 2010.02.14. 13:04:44

Még egy gondolat - bár nincsenek megszámozva a képek és így elég nehéz utalni rájuk, konkrétan nem is fogok -: érdemes megfigyelni, hogy a képek többségén a betonfelület nem a közvetlenül elérhető, "tapintási" zónában van, hanem vagy csak egyik falon, vagy a mennyezeten, vagy a kandalló környékén. Tehát ott ahol a lakók közlekednek ott melegebb, puhább,finomabb, és jellemzően nagyon szépen meg van oldva a találkozásuk.

Külön szép az a kép ahol az egyik oldal beton, a másik fa - mintha ugyanabból a fából készült volna a zsaluzat, azaz ugyanaz a minta. Egyik hideg, kemény, szürke, "biztos", a másik meleg, természetes, finom tapintású, otthonos.

Vagy a(z egyik) fürdőszobánál: ott van beton ahol (szintén hideg-rideg) kerámia lenne, csak itt beton. Tehát azért többségében szépen és okosan van felhaszbnálva ez a nehezen megmunkálható, de dekoratív anyag.

*

(Kár hogy a képek rendszer nélkül követik egymást - jól felismerhető hogy több fotó is van ugyanarról a házról, de sajnos össze vannak keveredve másokkal.)

dolgozni kék 2010.04.11. 17:52:55

sziasztok,

statikus vagyok és betonszerkezeteket tervezek. terveztem már több tízezer m2-nyi falat, födémet, lépcsőt, láttam kivitelezve is, jót is, rosszat is.

A fenti képek közül kb. felénél van valódi "látszóbeton" felület... a képek másik fele sima, nyers betonfelület, amilyet bármelyik magyar zsalus tud produkálni.

egyébként a látszóbeton nem drága, csak egy picit több odafigyelést (tervezést) és pénzt (picit drágább a zsaluzás) igényel. De lehet, hogy az máshol visszajön.. pl glettelés, festés elmaradása.

Persze, ha Han Solo-t szeretnéd a nappalifaladba, akkor annak ára lesz.. de megoldható :)
Pin It

Theme by Laptop Geek. Blog.hu-ra alkalmazta: a Blog.hu Sablonok a Népkertben.

süti beállítások módosítása