Borászat, design-hátszéllel
Az utóbbi pár évben lassan tendencia lett, hogy újult erőre kaptak a kis pincészetek, borászatok... jól is van ez így, a magyar bor erős nemzetközi szinten is, a túlkínálat okozta versenyhelyzet meg úgyis kitermeli azokat, akik valóban minőségi termékkel vannak jelen.
Egyrészt.
Ám ne feledkezzünk meg azokról sem, akik nem csak jó bort szeretnének piacra dobni, hanem szívesen látják a borászatba betérőket is, neadjisten, kifejezetten várják oda a jónépet, akár éttermestül, akár csak egy kóstolás erejéig...
...és ha erre a produktív (hiszen így valóban közvetlenül szólíthatja meg a borissza embert), és egyben ingoványos talajra téved, bizony nem kevés figyelmet kell fordítania azokra a terekre, ahol a kedvesvendég megfordul, leül, issza a borot.
Magyarul a szolgálatás színvonalába a kóstoló helyiségek stíllusa is beletartozik.
Miután megjelent az a - javarészt fiatalokból álló – réteg, aki bort szeretne termelni és jópénzér eladni, kortársai közül húzza magával a szintén velekorú borkedvelő embereket... és ok, egy szinten még elmegy a sörpadokon szorongás, meg a piszkos hordók közti ácsorgás, de hiszek benne, hogy manapság van már igény másra is.
A mai posztban bemutatott kaliforniai Merus pincészet (Napa Valley) egy igen jó példa arra, miről beszélek.
Az alap gondolatmenet a borkészítés kifinomult misztériumának modern prezentációja.
Nem csak beszélnek arról, milyen folyamatokon keresztül lesz a tőkén függő fürtből minőségi bor, hanem a kóstoló- és fogadószobák kialakításával sugallják is ezt.
Magas minőség, design-elemek (Tom Dixon és a Foscarini lámpái) keverése a meglévő adottságokkal (gerendázat a plafonon), elegáns, ugyanakkor visszafogott dekorativitás.
Ha azt mondod magadról, hogy íme, az én borom egy színvonalas termék (ami nyilván azonnal kiderül, amint egy hozzáértő belekortyol), ezt megfelelően is kell „köríteni”, és ez esetben a körítés az a helyiség, ahová behívod a vendégeket (és valljuk be, sokszor ez igen sokat hozzátehet az össz-élményhez).
Jelen projekt megbízott designcsapata a holland UXUS Design volt, és szerintem igen magas színvonalon teljesítette a célt: a kifinomult, régi-új-keverte belső terek elérik, amit a megbízók sugallni szeretnének, a márka pedig egy erős hátszelet kap.
Forrás innen.