<div id=
 
12

Gazdálkodj okosan avagy cél: egy hófehér lakás

KentaurBen , 2010.05.06. 11:17



Gyerekkorom meghatározó játékélménye a játékpénzes társasjátékkal, a Gazdálkodj okosannal játszás.

Húztuk-vontuk magunkkal, kiszámolással döntöttünk mindig, hogy ki legyen a Bank, fújta a szél a lila, narancssárga játékpénzeket, ha éppen odakint volt kedvünk hozzá...

...és persze a mi dobozunkban - már nem emlékszem ki hibájából -, a fekete-fehér lakáskép volt szétvágva, úgyhogy a nagy pénzügyi manôverek közti fészekrakás mindig egy hófehér lakás összeállításáért folyt :)

A téma megér majd egy hosszabb posztot, megvizsgálva, hogyan változtak az egyes lakásideálok a játék újabb és újabb kiadásai alkalmával, amire hamarosan sort is kerítek.

Ma csak az egyiket teszem be, és várnám a visszajelzéseket!

Sajáélmény? Stratégiák (elôször a szobabútorra mentél vagy elôbb inkább az apróságok)? Kedvenc szerencsekártya?


Címkék: közöshalmaz

Pin It
 

A bejegyzés trackback címe:

https://agyasztaltv.blog.hu/api/trackback/id/tr191978623

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Clarimonde 2010.05.06. 16:32:37

hű, stratégiára már nem emlékszem, szerintem nem is nagyon volt. de a ping-pong asztal ellen mindig is ágáltam, hogy nekem olyan nem kell, és esetleg ha egy ágyat lehetne helyette, mert az ugye valahogy kimaradt...de ha nem hát nem

nem tudom, hány későbbi változat született végül, de egyre mintha egész jól emlékeznék (?) még úgy a kilencvenes évek második feléből, mert valami képtelenül visszataszító dizájnja volt szegénynek, az összegyűjthető cuccok nagy része meg műszaki cikk, mobil, parabola antenna, meg hasonlók. De lehet, hogy tévedek, bár csúnyának csúnya volt, az 100.

balakaa 2010.05.06. 17:32:38

@Clarimonde: Erre a modernizált verzióra emlékszem, valóban elvette a játék varázsát. Viszont létezik az eredetinek egy újra kiadott verziója is. Semmi lényegi váltózás, csak a pénzeket aktualizálták, illetve a szerencsekártyákat újranyomták. Hjajjj a régi szép gyerekkor... :)

A hős 2010.05.06. 18:29:39

Nekem voltak színesek is. Nem úgy volt hogy a fehér lakás az még üres?

szúrja a szemem 2010.05.06. 18:30:39

Hugom kapott egyet pár éve.
Modern változat: BANKKÁRTYA LEOLVASÓ, BANKKÁRTYA, nincs készpénz.
És a legrosszabb, hogy imádta!
...én meg majd megőrültem a kártyaolvasó sípolásától.
Szomorú.

Boorisz (törölt) 2010.05.06. 18:43:38

@szúrja a szemem: Nem lehet az olyan rossz, a hangot meg meglehet oldani, csak a húgod ne legyen otthon.

bdj 2010.05.06. 18:44:15

@A hős: Ha mégegyszer átfutod, kiderül, hogy véletlenül rosszat vágtak szét, így nem a színes erziót gyűjtötték... De ez olyan szép történet :)

A Tyne folyó déli partja 2010.05.06. 21:38:52

@szúrja a szemem: hm, kb. tíz éve én meg meglepőtdem, mikor a szomszéd, akkor 7-8 éves kislány előhozta az övét. vadonatúj volt, de tökugyanaz, amivel én játszottam azelőtt húsz évvel...még az árak se változtak.

Otthon édes 2010.05.07. 17:30:51

Nekem az egyel ezelőtti volt, apukám révén, elkallódott, de pótoltam az Ecseriről. Kedvenc kártyáim: "Az olvasás kellemes, hasznos, olcsó szórakozás". Muhaha.

Jumbóka · http://lepcsohazonkivul.blog.hu/ 2010.05.07. 20:09:38

Mi a húgommal annyira szerettük, hogy újításokat is bevezettünk! Kellett venni kutyaólat, és természetesen kutyát is. Ezekről még szerencsekártyát is készítettünk. Teljesen rabjai voltunk a játéknak (meg a kutyánknak is:)!

respecta /01 2010.05.07. 21:44:41

Nálunk az első kiadás volt forgalomban.
Mély nyomot két dolog hagyott bennem:
- állandóan a berendezési tárgyakra hajtottam először, mert színesek voltak :-)
- Ózdra vágytam (brrr), mert pénzt adott akkor is, ha keresztül léptem rajta, bezzeg a Balaton...

KentaurBen · http://olomuveg.blog.hu 2010.07.28. 15:08:20

@mindenki: Komolyan köszi a kommenteket! nagyon szórakoztatóak!

Devil 505 · http://airbase.blog.hu 2011.12.12. 15:53:16

Nálunk annyival nagyobb a kötődés, hogy a feleségem családjában volt a rajzoló. Ő alkotta a Sicc figurát is. :-)
Pin It

Theme by Laptop Geek. Blog.hu-ra alkalmazta: a Blog.hu Sablonok a Népkertben.

süti beállítások módosítása