<div id=
 
11

Love or hate - a minimál

KentaurBen , 2010.07.29. 14:49

Pár éve szinte az összes szakmai lap minimál stílusban kialakított enteriôrökkel volt tele.
Nálunk pont a nagy lakásvásárlási dömping idején csúcsosodott a dolog, így még manapság is szép számmal találunk minimálra húzott lakásbelsôt.

(Fôleg, mivel prémium kategóriás bútorokról beszélünk, amit nem cserél le az ember csak úgy ukkmukkfukk.)

A hangsúly a visszafogottságon - mind szín- mind anyagválasztásában - és a tér erôvonalainak játékán volt, és akkor sikerült jól, ha a legutolsó apró részletig egységesre sikeredett.
Olyan egységes egész lett, szó szoros értelemben.

És mi lett ezekkel az akkor pöpec gárnitúrákkal 2010-re?

Nem úszták meg, hogy beléjük költöztek az emberek, magyarul belakták ôket, a zen-nyugalom akkor szûnt meg, amikor betették a lábukat az ottlakók, mégis a polcra került pár örökölt kiegészítô, a sarokba meg nagymama komódja.

A katalógus-minimamalizmus soha nem mûködött élôben, és mostanság, mikor egyfajta egy helyben toporgás, útkeresés tapasztalható a stílusirányzatokban, sem mûködik úgy, ahogy a nagy könyvben meg van írva.

Mert befigyel a 60-as évek. Meg a loftos ipari fíling.
Meg bekúszik a környezettudatos ökovonal... bár kétségtelen, hogy bizonyos új anyagokat, mint pl. a betont vagy a coriant szépen magába simította.

Ti hogy vagytok ezzel?

2010-ben van még igény erre a hájszöszájöti puritánságra? Tudnál egy ilyenben élni? De pont ilyenben. Változtatás nem ér.

Love or hate?



Fotók innen.

Címkék: közöshalmaz

Pin It
 

A bejegyzés trackback címe:

https://agyasztaltv.blog.hu/api/trackback/id/tr892184997

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Klein Kinga · http://szobakilatassal.blogspot.com/ 2010.07.29. 15:22:29

Ilyenben, pont ilyenben biztos nem, mert nem rám van szabva, nem nekem készült, de a képek közül több is nagyon tetszik. Például a fonott székes, vagy az az óriásszürkekanapésarkos, de. DE én ezt sosm vettem komolyan, hogy valakik ilyenben élnek, max az emberek 1-2 %-a érzi jól úgy magát, hogy nincs körülötte szinte semmi "véletlenül", hanem minden megtervezett. Elég nehéz is ezt megtartani a mindennapokban. Szerintem úgyis mindenki belakja ezeket a lakásokat is, vagyis itt ott felejt egy-egy tárgyat, tehát a minimalizmus mint olyan eddig is csak a képeken létezett. Röviden ennyi :)

Balzsam... 2010.07.29. 16:02:47

Lakóikkal egyébként sem történne semmi sem véletlenül vagy spontán... meg is lepődnének rajta, nem tudnák beilleszteni a tökéletes rendjükbe...

Mocca · http://manzardcafe.blog.hu/ 2010.07.29. 17:09:00

Abszolút love!!! Azzal a megjegyzéssel, hogy a prospektusos minimalizmusban én sem hiszek. Sokan megvádolják ezt a stílust -te is:)-, hogy puritán vagy éppen steril. Ez szerintem butaság! Egy otthon attól válik a szó legszorosabb értelmében OTTHONNÁ, hogy fetisizálod a saját játékszereiddel! Abban a pillanatban amikor szeretett kis tárgyaival körbeveszi magát az ember, személyessé és egyúttal komfortossá válik a privát szféra, tök mindegy miről beszélünk! Lehet az egy "sivár" elátkozott szürke betonfakkal határolt minimalista élettér vagy éppen egy rokokó stílusban megálmodott kéró túlburjánzó stukkókkal! :)

kisa 2010.07.29. 19:29:35

Ilyen minimálstílusos irodában dolgoztam. Rohadtul rühelltem, hogy nem lehetett egy papírlap a recepciós pulton, hogy minden vendég után le kellett nyalni a tárgyalóasztalt, a sok fényes felületen minden ujjnyom meglátszott. Úgy kellett benne dolgozni, mintha állandóan egy magazinfotós érkezésére várnánk. (de piszok elegáns és drága volt minden, az tény) Rideg, komor, semmi személyes. Ilyenben élni? Soha!

Szabó Tamás · http://upside.blog.hu/ 2010.07.30. 08:28:11

Nekem ezek a lakás fotók, amiket mutattál, még nem eléggé minimál...:) De komolyan. Mostanában tervezem saját ház építését és ott egy nagyon letisztult, színmentes enteriőrt fogok kialakítani. Nekem erre van szükségem, az inger szegénységre, munka közbe épp elég mozgalmasság van körülöttem.

KentaurBen · http://olomuveg.blog.hu 2010.07.30. 09:36:06

@Szabó Tamás: tény, hogy ezek nem a leghardcordabb minimálfotók, de megígérem, lesz majd egy olyan poszt is.

Emulgeator 2010.07.30. 11:36:34

Alapvetően love, mert nagyon tetszik a letisztultsága, a meló után nekem is inkább effélére volna szükségem. Viszont egyetlen képen van könyvespolc. Úgyhogy a pont ilyen szóba sem jöhet.

Szabó Tamás · http://upside.blog.hu/ 2010.07.30. 13:03:54

@KentaurBen: Már alig várom :) Kedvencem a fehér!

brzsuzsa 2010.07.30. 21:12:16

nézni love , de élni sem hate,
a saját vackok tényleg tönkre vághatják , mégis vonzó

/olyan prózai a pénzről beszélni : ( /
ha ilyen lakásom lenne 5 év múlva utálnám , unnám, cserélni akarnám az egészet, ami drágább mint adott esetben a lakás
/szörnyű , hogy ilyen praktikusan gondolkodom : ( /

hanyagság 2010.12.14. 11:39:31

nyilván nem, hiszen, ha melegem van és lehajintom a pulcsimat a földre vagy a szék karfájára, máris bedőlt az "összhang"
ezt éreztem ezeknél az enteriőröknél, kicsit túl művészkedők nekem...
de van nekem egy személyes, egy saját minimálom, amiben elfér a ruha a földön és belefér egy színes könyvespolc is (saját gyártmány gyalult deszkából, még nekem is futotta rá:)izé... nem a polc színes, hanem a könyvek, ha nem a borítóra megyek ugye:)
szóval minimál love ezerrel, de saját szájíz szerint...
nekem a méregdrága nem minimál, hanem csak sznob.

Marthy 2011.03.31. 23:38:08

Többször rámentem a képekre. Nem értem a kapcsolódást,de amikor posztot írok, én is ide-oda gondolkodok.)A McDonald's, hogyan kerül a minimálba?
blog.szeretnivalo.hu
Pin It

Theme by Laptop Geek. Blog.hu-ra alkalmazta: a Blog.hu Sablonok a Népkertben.

süti beállítások módosítása