<div id=
 
6

Franciás péntek

KentaurBen , 2011.02.18. 09:41

Cukkinis quiche receptje (ejtsd: kis):



"Most először készítettem zöldséges tortát vagy pitét vagy quiche-t. Volt egy felhasználásra váró cukkini a hűtőben, gondoltam kipróbálom.
Ez az egyszerű kis torta a vegák álma szerintem, mert tényleg eszméletlen finom! Melegen és hidegen is kitűnő. (Véleményem szerint a tojás teljesen ki is hagyható belőle, mert a tészta is megáll anélkül is, a töltelék is a sok sajt miatt.)

Hozzávalók egy 29-30 cm-es formához:
A tésztához:
25 dkg liszt,
1 tojás,
15 dkg vaj,
6 evőkanál hideg víz,
1 csapott mokkáskanál só.
A töltelékhez:
1 kisebb cukkini fele,
2 közepes paradicsom,
2 nagy szál újhagyma,
só,
2 dl tejföl (20%-os),
1 dl tejszín,
1 tojás,
1 csokor petrezselyemzöld,
10 dkg feta sajt,
2 mozzarella sajt,
5 dkg Karaván sajt.

A lisztet egy tálba szitáltam és elkevertem a sóval, majd hozzáadtam a hideg vajat és elmorzsoltam a liszttel. Beleütöttem a tojást is és hozzáadtam a vizet is és gyorsan összegyúrtam a tésztát. Letakartam és míg a tölteléknek valót elkészítettem, hűtőbe tettem.
A sütőt begyújtottam. A cukkinit nagyon vékonyan felkarikáztam, a paradicsomot és újhagymát (zölddel együtt) úgyszintén. A petrezselyemzöldet is felaprítottam. Egy közepes tálban jól elkevertem a tejfölt, a tejszínt és a tojást. Belemorzsoltam a fetát, beletépkedtem a mozzarellákat és hozzátettem a reszelt füstölt sajtot is.
A tésztát lisztezett deszkán gyorsan még egyszer átgyúrtam hogy sima legyen és kinyújtottam akkora körré, ami a formánál kb. 5-6 centivel nagyobb lett. A formát vajaztam és liszteztem, majd a sodrófa segítségével beletettem a kinyújtott tésztalapot. Ha kissé följebb ér a tortaforma szélénél az oldallap, az nem baj, mert süléskor kicsit összehúzódik.
A formát ráhelyeztem sütőpapírra, körberajzoltam és kivágtam. Rátettem a tésztalapra, majd erre üveggyöngyöket szórtam. Milyen jó hogy egyszer a bolhán vettem egy nagy halom dekor-üveggyöngyöt! Az üvegvázáimba szoktam tenni, de erre a célra is kiváló. Ezt hívják vaksütésnek. Azért kell lesúlyozni a tésztát, hogy ne jöjjön fel nagyon süléskor, hogy tartsa a formáját - különben nem maradna elég hely a tölteléknek. Babot vagy égetett agyaggolyókat is használhatunk a célra. (Égetett agyaggolyókat mezőgazdasági boltban tudunk venni.)
Háromnegyedes lángú sütőbe tettem a tésztát úgy 10 percre. Csak annyira süljön meg, hogy ne maradjon nyers, hogy a tészta külseje megszáradjon. Ha túlsütnénk, akkor később a töltelékkel együtt sülve megégne.

Mikor kicsit kihűlt a félig-harmadig sült tészta, levettem róla az üveggolyókat és a sütőpapírt. A tejfölös-sajtos keverék felét elosztottam a tésztán, majd a vékonyra karikázott cukkinit is egy sima rétegben ráhalmoztam. Kicsit sóztam. A paradicsomkarikák és az újhagyma következett, ezt is kicsit sóztam. Végül a maradék folyós sajtos keverékkel fedtem le.
Visszatettem sülni ugyanarra a hőfokra körülbelül 25 percre.
Eszméletlen finom, egy pohár jó hideg sörrel vagy egy pohár finom fehérborral... Hm. Fantasztikus."

Recept és ételfotó: Szellem a fazékban blog.

Zenemeg a fotók nézetegétéshez: Nouvelle Vague:


Enteriőrfotók innen.

Címkék: nők közöshalmaz

Pin It
 

A bejegyzés trackback címe:

https://agyasztaltv.blog.hu/api/trackback/id/tr402669863

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sannyi · http://sandf.blog.hu/ 2011.02.18. 20:06:11

Ben! A 10. képen lévő székről bővebb információid esetleg vannak? Köszönöm!

KentaurBen · http://olomuveg.blog.hu 2011.02.19. 10:25:18

@sannyi: ismerősnek tűnik! utánanézek, ok?

Üvegszem 2011.02.19. 15:25:54

A quiche témához: Ha az ember siet, vagy bátortalan, használhat kész levelestésztát is. nem is kell elősütni, hanem mehet bele a töltelék. További ötlet, hogy lehet muffinformában is sütni, nagyon aranyos, pufi tetejűek lesznek...
Tényleg, már olyan régen sütöttem...

A bútorok, a lakás szuper. Szeretem ezt a hangulatot. Egy ponton akadtam fent: A rozsdás(nak tűnő) kosár párnákkal. Máshol is láttam már rozsdás vaságyat fehér csipkés párnákkal. A rozsda fog és kimoshatatlan!!! van itt valami csalás, vagy?

KentaurBen · http://olomuveg.blog.hu 2011.02.19. 16:27:31

@Üvegszem: Köszi a praktikus ötleteket! A quiche nagy találmány, akár így, akár úgy! :)

A rozsdásnak tűnő fémkosáron nekem is megakadt a szemem. tuti, hogy le kell kezelni valamivel használat előtt.
Pin It

Theme by Laptop Geek. Blog.hu-ra alkalmazta: a Blog.hu Sablonok a Népkertben.

süti beállítások módosítása