<div id=
 
komment

...mert kell egy hét - különlét

KentaurBen , 2011.09.26. 12:11


A legutóbbi bejegyzésben az alábbi mondatokkal intettem búcsút tőletek egy hétre, és csak azért idézem, mert utána fogom megmagyarázni :)

"Olyan helyre megyek, ahol nincs se internet, se telefon... de még étel sincs, mármint klasszikus értelemben, ui. egy egyhetes mindentől elvonulós léböjtöt fogok tartani a Pilisben egy nagyon jó helyen. Egy kicsit kiszellőztetni a fejem, megszabadulni a sok felhalmozódott "méregtől", egy kicsit újra megtalálni a "gyógyítóállatot a barlangban"... a lényeget, a sok-sok érdekes-színes-szagos információ, kép, hang között."

Elmentem hát és visszajöttem :)

Abban talán semmi különös nincs, hogy valaki egy hétre lecsatlakoztatja magát az internetről (hiszen a legtöbben, ha elmegyünk nyaralni, olyan helyet, programot választunk, ahol szerencsésen majd' minden érdekesebb, mint az azalatt a kibertérben zajló okosságok), de az már kifejezetten ritka, hogy valaki egy hétig tényleg ne használja a mobilját.

Általam nagyra becsült bloggerek, mint pl. a Chili & Vanilia vagy a Világevő blogok szerzői után most én is részt vehettem egy egyhetes léböjtön a pilisszentiváni Napsugár Életház meghívására, ahol nem csak a fenti infóáramlásból vontam ki magam erre az időre, hanem - léböjt lévén - tádááám: szilárd ételt sem vettem magamhoz.

Álljunk is meg itt egy pillanatra, hiszen talán van, aki számára érthetetlen a pihenés és a ételmegvonás egy kontextusban szerepeltetése :)
Sokunknak az a klasszikus chill, amikor is pont, hogy a jóféle ételek (elkészítésétől és) elfogyasztásától nem kíméljük magunkat, de jelentem, van egy másik verzió is.

Ebben a következő lehetőségekkel élhetünk itt, ahol én voltam:
részt vehetünk minden nap reggel egy lélegeztető, nyújtó, lazító, meditatív jógaórán, 
kérhetünk svéd masszázst és mauri masszázst ill. zárhatjuk a napot egy nagy esti szaunázással,
tehetünk minden nap egy másfél órás sétát a közeli hegyek, erdők természetes csendjében (egyik alkalommal ugyanez a killertempójú nordic walking verzsönben),
érdekes beszélgetéseket folytathatunk 'Az élet, a mindenség meg minden'-témakörben,
és végül, de nem utolsó sorban: fogyaszthatunk ételként forró gyógyteákat, zöldségleveseket és frissen facsart gyümölcsleveket  a bennük szunnyadó okosságokkal és zamatokkal együtt,
úgy, hogy mindezek mellett napközben végre tán jut időnk belehallgatózni önmagunk nagy-nagy benső lecsöndesedésbe.

Természetesen szinte felsorolni sem lehet, az ókortól napjainkig hány és hány, egészséggel (és vallással) összefüggésbe hozható területen botlunk a böjt jótékony hatásainak leírásába, de a közös nevező talán ott keresendő, hogy az ételről lemondás a testi-lelki megtisztulást hozhatja magával.

A lelkileg meditatív, de testileg aktívabb időszak jótékony hatását természetesen mindenki másra használja: van, aki tényleg csak fogyni szeretne pár kilót (én magam 5-öt számoltam meg belőle az elmenetel előtti állapotomhoz képest mínusz tartományban), nagyokat aludni, kiszakadni az otthoni mókuskerékből, de van aki mást is keres ilyenkor: lelki békét és összegzést.

Megállni egy pillanatra, hátranézni, és előre, hagyni, hogy elcsendesedjen a hétköznapi élet zsongása, megkeresni azokat a célokat, ami felé lépdel a Zember.
Tényleg jó felé megyek?
Tényleg arra akarok menni, amerre legutóbb gondoltam, hogy mennem kéne?
Úgy csinálom a dolgaimat, ahogy az adott körülményekhez képest a legjobb?

Tényleg megyek? Mármint tartok valahová, valamerre?

Tudom, ezek nem könnyű kérdések, a válaszok pedig általában nem adják könnyen magukat, és lehet, hogy bizonyos dolgokat illetően csak akkor jön bármi válasz, ha éppen inkább a most-ban, az adott pillanatban töltjük a legtöbb böjtös időt....ám az is lehet, hogy mégis lesz eredménye: pl. megoldást találsz egy régóta fennálló problémára.

Hogy az Amerikai szépség Lester Burnham-jének egyik klasszikus mondatát idézzem: "Tudjátok, sosincs késő megtalálni, ami elveszett."

Utóirat.: hogy ne csak a csupaszépésjó dolgokról írjak, van azért itt egy kis kellemetlenség, amit a saját érdekedben minden egyes nap meg kell csinálni: a kora reggeli keserűsós kupica.
A testi tisztulást segítendő van erre szükség, és okoz némi jótékony gyorsulást az altesti régióban. Bár választhattam volna a beöntést is, amit inkább most egy másik alkalomra hagytam :)

Szeretném megköszönni a vezetőknek a meghívást, Mónikának örök hála, hogy egy hétig anyánk helyett anyánk volt, és külön köszönet a ház minden munkatársának az irántunk tanúsított türelemért, gondoskodásért!
A böjtös-társaknak pedig csak olyanokat kívánhatok útravalóul, amit magamnak kívánnék: érdemi felismeréseket és sikeres életmódváltást.
Én a magam részéről ma belekezdek, első lépésben átszortírozom a ruhatáramat, és a felesleget eljuttatom valamelyik segélyszervezetnek.

Zenemeg hallgatás közben jöjjön most pár fotó, ami a házban és a túrákon lőttem, és tényleg csak pár, mert ott most én is vendég voltam:

Conjure One - Endless Dream by jellyada

(Ha szeretnél értesülni a Napsugár Életház legfrissebb híreiről, böjtös lehetőségeiről, csatlakozz Facebookos csoportjukhoz, amit ide kattintva megtehetsz.)

Ha tetszett a bejegyzés, gyere, csatlakozz a ágy-asztal-tv blog Facebookos klubjához.
Ezt megteheted ide kattintva.

Címkék: férfiak nők

Pin It
 

A bejegyzés trackback címe:

https://agyasztaltv.blog.hu/api/trackback/id/tr833257451

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Pin It

Theme by Laptop Geek. Blog.hu-ra alkalmazta: a Blog.hu Sablonok a Népkertben.

süti beállítások módosítása