<div id=
 
75

Amishok (az sok!) avagy hangoljuk ősziesre magunkat

KentaurBen , 2011.09.30. 11:00

Én kérek elnézést a címbéli poénkodásért, ígérem, többet nem csinálok ilyet!

(ujjak keresztben a hátam mögött)

Jóidő ide, jóidő oda, itt van, tudodmi, aztán meg jön a tudjukmi, ki ne mondd, nehogy elmúljon a mostani jóságidőjárás!


Hangolódjunk szép lassan az őszre, tele a kert, az erdő gyönyörű levelekkel, termésekkel (dísztök? megvan? azonnal vegyél vagy ötöt, tedd az asztali kínálóba, tegyél alá pár rozsdabarna vagy sárga levelet, a tetejéhez pedig pár kisebb ágnyi csipkebogyót vagy galagonyát, kész is az őszi dekor. vagy vegyél egy nagyobb üvegcsővázát, telítsd frissen szedett makkokkal egy nagy sávban, aztán egy kisebb sor gesztenye, majd a tetejére pár szem zsidócseresznye. Há' nem? de.), ügyes-kezűek előnyben.


De tulajdonképpen annyira egyszerű ez, mint az egyszeregy, elrontani nem tudod, akarat kell csak hozzá, és az, hogy jól érezd közben magad! 

Nem mellesleg remek program gyerekkel, DIY-kodó baráttal, nagymamával, jószomszéddal, sőt egyesek szerint kellene szerveznem egy online videóchat-es Skype-kurzust erre a témára.


Az ÁAT a nagy, Hangolódjunk az őszre-témát sem kezdi hétköznapi módon, hiszen egy fotósorozat pár képével készültem, de nem is akármilyenekkel: Bill Coleman amerikai fotós amish-okról készített fotóival.


Amit az amish-okról tudunk (az pl. itt van röviden magyarul, hosszabban és angolul meg itt), hogy igen szerényen, puritán módon, a modern világ majd' összes vívmányát elutasító módon, egy meglehetősen zárt közösségben élnek.


Fotósunk ebből a rejtett világból hozott nekünk pár gyönyörű pillanatot.

Én meg elhoztam nektek.


Zenemeg:

Thirteen Senses -- Into The Fire - Acoustic (hit US show) by mariep

(végére borzongás: ősz - mondd ki ötször, ha mered és megjelenik! :)))

Ha tetszett a bejegyzés, gyere, csatlakozz a ágy-asztal-tv blog Facebookos klubjához.
Ezt megteheted ide kattintva.

Címkék: férfiak nők közöshalmaz

Pin It
 

A bejegyzés trackback címe:

https://agyasztaltv.blog.hu/api/trackback/id/tr893267237

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.09.30. 14:32:14

Néha borzasztóan tudom irigyelni ezt az életformát.

dex.ion 2011.09.30. 14:43:41

csipesz, pecabot, fagylalt?

Uzi 2011.09.30. 14:49:14

Most mégis tehetnek macskaszemet a szekérre? Multkori cikkben pont emiatt rabos(h)itottak pár amish-t

dzsedi 2011.09.30. 14:51:49

newm is hétrem, hogy bírják mekbúker nélkül, egyébként ők ihatnak alkoholt? ha nem akkor nem szimpik.

KevinMulder 2011.09.30. 14:54:17

@Uzi: Midig is volt macskaszem rajta, most le akarják vetetni ...

dzsedi 2011.09.30. 14:58:55

@Bizi Clop: viharlámpát bepöccintik a szekéren akkor nagy gáz nincs. amúgy jó hülye szabályuk ez. de ihatnak vagy nem?

mézescsók 2011.09.30. 15:00:08

@chipanddale74: Időnként én is.
@Elstron: Nem ugyanez. Az amishok között fontos a közösségi erő, nincsenek magukra hagyva a közösségen belül sem.
Ha olyan rossz lenne, akkor miért tér vissza a "való világban" tett kitérője után majd mindenki és miért maradt fent ez az életforma már évszázada? Mondjuk a nyugalmat és biztonságot vágyó személyiségeknek való inkább ez az életforma, nem a lázadó természetüeknek.

qwertzu 2011.09.30. 15:10:50

@dzsedi: Vasárnap misén egy kortyot. De aki biztosat tud az mondja nyugodtan.

epidermis 2011.09.30. 15:14:10

@www.BDSMthrill.com: én ezzel úgy vagyok, hogy ami nekem sosem volt, az nem is hiányzik :)
Pennsylvaniában öröm rendőrnek lenni azon a környéken, mert soha nem történik semmi. Nem egy stresszes életforma, sem az amish sem az ottani rendőr :)

dzsedi 2011.09.30. 15:42:25

@KentaurBen: nincs tv meg net a gyerekgyártáson kívül el kell ütni valamivelaz időt, erre való a pia. mondjuk ha nincs hűtő a sört hogy hűtik?

USCM 2011.09.30. 15:42:32

Roppant romantikus,de erősen propagandaszagú...Kétszer is volt szerencsém meglátogatni a környéket.
Első alkalommal sikerült kiszúrni az édesnemes és csípős szegedi paprikát az "Amish centerben". mint saját termékük... Le van fényképezve..
Második alkalommal megálltunk egy tanyán, ahol dinnyét árultak. Mivel dinnyeföld volt a háttérben ezért nem gyanakodtunk semmire, "Jííhhhháá" organic dinnye direkt a földről. Szép zőőőőd , még meleg... Ejj de egészséges termék!
Majd távozáskor vettük észre a hátsó udvarban a teherautót, amiről a kaliforniai, felmatricázott, "nagyipari" dinnyét éppen targoncázta le egy srác. Nem akarok rosszindulatú lenni, de kicsit átba...va éreztük magunkat.
Megértem, hogy nekik se adják ingyen a lovaskocsit, a hülye turistát meg le kell venni, de azárt elég lelombozó volt ez a tapasztalat.

Szupergyuri · http://borsomegaheja.blog.hu 2011.09.30. 15:45:32

@dzsedi: állítólag ihatnak, csak nem nyelhetik le

Ex0dus 2011.09.30. 15:52:16

Azért térnek vissza olyan nagy százalékban, mert nincs rendes oktatás, borzalmasan visszamaradottak, ezért ha kikerülnek a közösségből, nem tudnak boldogulni egyedül.

De nehogy azt higgyétek, hogy bármiben szűkölködnek, ügyesen kijátsszák a saját szabályaikat, így ugyanúgy van tv-jük, számítógépük, mobiljuk, internetük. Az egész egy orbitális képmutatás, hogy rohadt jól megélhessenek a túlárazott szarjukból (amit sokszor nem is ők csinálnak).

www.BDSMthrill.com · http://bdsmthrill.com 2011.09.30. 15:59:00

@epidermis: Miert? Most sincs net elotted? Akkor mivel nezed meg ezt a weboldalt? :)))))

Deuce Bigalow 2011.09.30. 16:19:47

akkor ez most hogy is van, ha:
"A vallás tiltja a fényképezkedést is, amelyet a rendőrök szintén nem vettek figyelembe, és elkészítették a letartóztatáshoz szükséges felvételeket is."

Édy, aki Endre 2011.09.30. 16:26:48

@Ex0dus: No, megszólalt egy "tájékozott" is. :)

charlie sheen 2011.09.30. 16:27:12

@dzsedi: ihatnak. de ha nem, akkor is isznak... :)

Édy, aki Endre 2011.09.30. 16:27:19

@qwertzu: Mivel nem rómkatok, nincs náluk mise. De ez ne zavarjon. :)

magyar ember teli szájjal 2011.09.30. 16:57:08

Ezek legalább nem tartják az égnek a jobb karjukat 30 évig.

[c] 2011.09.30. 17:10:47

@mézescsók: "Ha olyan rossz lenne, akkor miért tér vissza a "való világban" tett kitérője után majd mindenki és miért maradt fent ez az életforma már évszázada?"

Bizonyos közösségek minden kapcsolatot megszakítanak azzal, aki a "való világot" választja. Ez azért nagy visszatartó erő. De amúgy természetes reakció, szvsz, hogy - akár az amish világból a "valóba", akár fordítva - ha belecsöppen valaki az újba, a másba, sokkal inkább érzékeli a negatív velejáróit, mint az, aki benne él. Egyik sem reális megítélése a dolgoknak, nem is lehet az.

is 2011.09.30. 17:36:29

@Uzi: hol látsz macskaszemet? az a sárga piros szélű háromszög, az nem macskaszem, ami meg a kocsi két oldalán van, az lámpa.

lal36 2011.09.30. 17:56:51

Gondolom kozossegtol fugg, hogy mennyire szigoruak a szabalyok a "vilagi" dolgokra. Emiatt lehet itt latni fenyvisszaverot a szekeren, meg lefenykepezett amishokat.

Lille havfrue 2011.09.30. 18:10:06

Gyönyörű képanyag, de a szöveget egy helyesírás-programmal át kellett volna futtatni (ilyenek javítására gondolok, mint "ki ne mond"!)

Ex0dus 2011.09.30. 18:17:12

@Édy, aki Endre: Kösz, mindenek tudója. Esetleg megcáfolhatnál, ha ennyire vágod a témát.

mézescsók 2011.09.30. 18:27:19

@dzsedi: Igen, de nem jellemző. Általában sört, bort fogyasztanak, de a Biblia a mértékletességet is tanítja, ha pedig azt szigorúan betartják, akkor az esztelen piálás abba nem fér bele. A szertartásaikhoz, pl. esküvő hozzátartozik.
@tea fan: Az amish közösségben nevelkedett gyerek nehezebben szocializálódik a kinti világhoz. Mondjuk inkább így: nehezebben, mint azok, akik a normál körülmények között nőttek fel. A közösség kiszámíthatóságot, biztonságot nyújt. Szigorú, esetenként - külső szemmel - már-már kegyetlenül nehéz és fegyelmezett rendszer, de sosem marad magára az ember. Ez lehet vonzó, de nem mindenki koordináta rendszere szerint természetes és normális.
Nem akarok elcsúsztatni a témától, de mennyire jobb egy szerzetes- vagy apácarend?

vörösbor(de)minőségi 2011.09.30. 18:56:10

aki ebben jól érzi magát az boldog.aki nem érti?az is lehet boldog de meg kell hagyni a másságot és azt a különbözőséget,hogy ki miben teljesedik ki.van aki egy jó nagy sörözésben baráti dumálásban érzi jól magát.mindenesetre az kicsit elszomoritó,hogy ember asziszi mert vallásosak akkor nyilván böcsületesek...stb-és kiderül hogy nagyon nem.itt én már óvatosabban alélnék el tőlük:)))amugy meg néha én is olyan jól érzem magam ha 1 azaz egy napig nem kapcsolom be a gépet

magyar ember teli szájjal 2011.09.30. 19:31:01

@Ex0dus: Szívesen cáfolná ő, de a közössége nem engedi az internethasználatot, így nem tud válaszolni.

Fue · http://www.english-hungarian.com 2011.09.30. 20:02:52

Azért teljesen nem hagyja őket sem érintetlenül a civilizáció... Amish vidéken élő nem Amish ismerősöm mesélte, hogy mindig kérik, hadd fagyasszák le a kajájukat a hűtőszekrényeikben (van, aki konkrétan helyet bérel nem Amish hűtőben), vigyék el őket autóval stb. Nekik maguknak nem szabad, de azért ha látják, hogy kényelmesebb, egyszerűbb, nem hagyják ki a lehetőséget.

HgGina 2011.09.30. 20:32:38

@dzsedi:
Jégszekrény? Tudod, amiben jég van.
Patak? Tudod, amiben a friss víz csörgedez.

Édy, aki Endre 2011.09.30. 20:36:08

@Ex0dus: Persze, nagyon szívesen megcáfollak. Sőt, forrásokat is mutatok rá. Különösen a harmadikat ajánlom szíves figyelmedbe (remélem, el tudod olvasni, mert nem magyarul vannak). Ha már arról regélsz, hogy elmaradottak és egyebek, akkor íme.

It is generally believed today that the Amish education and school system has been very successful in preparing children to live productive lives within the Amish community and society. (www.welcome-to-lancaster-county.com)

Amish objection to formal education beyond the eighth grade is firmly grounded in ... central religious concepts. They object to high school and higher education generally because the values it teachers are in marked variance with Amish values and the Amish way of life.... The high school tends to emphasize intellectual and scientific accomplishments, self-determination, competitiveness, worldly success, and social life with other students. Amish society emphasizes learning-through-doing, a life of 'goodness' rather than technical knowledge, community welfare rather than competition, and separation rather than integration with worldly society. (Supreme Court of the United States: State of Wisconsin, Petitioner, v. Jonas Yoder, Adin Yutzy, and Wallace Miller. On Writ of Certiorari to the Supreme Court of Wisconsin. [May 15, 1972], No. 70-110.)

Over the years, studies of academic achievement have found that Amish schoolchildren often fared better on standardized tests than their public school counterparts. This finding shocked professional teachers, who immediately scoffed at the idea that a teacher with an eighth grade education, operating in a one room schoolhouse devoid of electricity and heat could teach more effectively than highly technological school districts. In actuality, the reasons for Amish schools' success are related to the fact that they do not have such highly technological equipment, and must rely on human and community power. Amish schools actually serve to strengthen and perpetuate that power by teaching the importance of community to their children. In doing so, the school provides students with not only factual knowledge, but also a firm understanding of societal values as taught by the teacher, strengthened by student interaction, and as shown by the community. (web.missouri.edu/~hartmanj/rs150/papers/hornish.html)

Édy, aki Endre 2011.09.30. 20:38:30

@magyar ember teli szájjal: Cáfolja is, csak nem csügg folyton a neten munka helyett. De ha már ilyen nagylegény lettél, akkor rád is vár az a feladat, hogy cáfold a cáfolatomat. És ha szabad kérnem, akkor tedd azt forrásokkal. csak hogy nehezebb legyen és ne kelljen az "ex has" módszerhez folyamodnod. :)

Martian (törölt) 2011.09.30. 20:38:56

Ha majd jön a Nagy Összeomlás, lehet menni hozzájuk földművelést tanulni... persze a krisnások Somogyvámoson valamivel közelebb vannak.
:)

Édy, aki Endre 2011.09.30. 20:40:11

@Fue: Ezt hívják kompromisszumnak. Ez olyan dolog, mint amilyenről a Nemzet Lakkcipője, Komár László is beszélt akkor, amikor fiatalkori élményeiről faggatták.

Édy, aki Endre 2011.09.30. 20:41:04

@hamilcar: Már én is rákérdeztem korábban. Úgy látszik, hogy a vallástörténeti ismeretek elég széles körben hiányosak kissé. :)

csorsza 2011.09.30. 20:43:08

@Fue: mint a zsidók sabbatkor. Ők nem gyújthatnak villanyt, de a goj bejárónő... :)

Édy, aki Endre 2011.09.30. 20:49:26

@csorsza: Erről beszélt pontosan Komár László. :)

Édy, aki Endre 2011.09.30. 20:50:28

@Martian: Le merem fogadni, hogy az amishokat ekézők a krisnásokkal szelídebbek. Elvégre az utóbbiak nem keresztények, így nem annyira trendi az ekézésük. :)

Lázár Márta · http://fengshuitrend.blog.hu/ 2011.09.30. 20:55:36

Lehet, hogy kicsit off, de mégis, kapcsolódik a témához. Ben, ugye csak véletlen, hogy éppen ezt választottad témának? Merthogy éppen a napokban kapott "alternatív Nobel-díjat" Ina-May Gaskin, az a világhírű bába, aki a 60-'70-es években többek közt éppen az amishoknál/tól tanulta, hogyan tudnak/lehet intézményen kívül szülni. Könyveiben helyenként ezeket az amishoknál átélt intenzív élményeket osztja meg, nagyon érdekes olvasni.

KentaurBen · http://olomuveg.blog.hu 2011.09.30. 21:01:19

@Lázár Márta: Fél szemmel érzékeltem ezt a cikket ma az üzenőfalamon, de még nem olvastam... www.babaszoba.hu/articles/Nobel-dijas_lett_az_otthon_szulest_kisero_baba?aid=20110929232156
ha amishoktól tanult, akkor erre most ráéreztem :)

Lázár Márta · http://fengshuitrend.blog.hu/ 2011.09.30. 21:07:44

@KentaurBen: Abszolút :DD Hippi csajként kezdte, nem akart sosem ilyesmivel foglalkozni, aztán muszáj volt, mert a világjáró közösségük szépen elkezdett gyarapodni... Az egyik történetben pl. leírja, h még elég zöldfülű volt, az amish asszony a 4. gyerekét éjszaka úgy szülte, h mosolygott, és semmi nesz nem volt a szobában, a család békésen aludt. És hát Ina-May nem az a fajta nő, aki túlozna. (Hogy most hogy van, nem tudom, de akkoriban neki ez tanuló terep volt.) :) Sz'al beletrafáltál az aktualitásba :)

Sárga Király 2011.09.30. 21:18:12

A kis amish, még gumicsizmát is tud készíteni, nyilván a környékbeli kaucsukfa erdőkből. Az óriási gabonasilót pedig helyi aranykezű kovács kalapálta össze. Azért a giccsfotóst is közéjük zárnám egy időre, hátha tanul valami becsületes szakmát is - lehetne kádár vagy disznópásztor például.

Ex0dus 2011.09.30. 22:42:06

@Édy, aki Endre:
ad 1, csak 8 osztályuk van. Magyarázd már el nekem kérlek, hogy manapság 8 osztállyal hogyan tudsz elboldogulni a világban, bárminemű támogatás nélkül?
Nehéz és szar, vagy te úgy gondolod, hogy csak öröm és kacagás? 8 osztállyal mehetsz mekibe dolgozni, ha szerencséd van és ha megtanulsz egy szakmát, akkor már könnyebb lehet a helyzeted. Oh, vagy várjunk csak? Hiszen ha nem térnek haza, akkor kitagadják őket, akkor hogy tanuljanak? Valljuk be, hogy ez koránt sem egyszerű.

ad 2, Gondolom public schoolokkal lettek összehasonlítva, ami azért nem akkora dolog.

ad 3, Én egyáltalán nem tudok egy olyan rendszerrel szimpatizálni, ami agymossa a gyerekeit, belekényszeríti őket egy életformába, nulla választási lehetőséggel. Ha ki akarnak törni, esetleg tanulni akarnak valamit, akkor ha nem térnek vissza a családjuk örökre kitagadja őket, kapcsolat nélkül.

ad 4, Ez a technológiától való elzárkózás meg egy nagy kamu. Mikor voltam kint, mesélték helyiek, hogy az amishok többsége ma már mobillal járkál, ugyanúgy orvoshoz járnak (nekik nincsen) és a pénzüket bankban tartják. Áramuk is van, csak házakba nincs bekötve, ezért az elektronikus kütyük töltését a házon kívül csinálják.

Lehet, hogy 100 éve ez még a vallásról szólt, ma már csak arról, hogy hogyan is csináljunk pénzt. A gyerekek meg szokás szerint megint a rövidebbet húzzák.

Martian (törölt) 2011.09.30. 22:42:23

@Sárga Király: miért, mi nem lett volna giccs, ha egy szőrös amish segget fotózott volna? :)

Martian (törölt) 2011.09.30. 22:46:28

"Magyarázd már el nekem kérlek, hogy manapság 8 osztállyal hogyan tudsz elboldogulni a világban, bárminemű támogatás nélkül?"

Kereskedő, kisebbségi politikus, de akár sztárbróker vagy celeb... :)

A lúzerek meg a felsőoktatás végén szolgai módon el akarnak helyezkedni, ahelyett hogy megtanulnák rendesen menedzselni saját magukat. :)

Martian (törölt) 2011.09.30. 22:48:14

@Édy, aki Endre: pár száz évvel ezelőtt a keresztény Európában megégették volna őket eretnekségért.
Ez nem hiszem, hogy egy védikus szektának Indiában kijárt volna a többi hindutól...

hírfaló · http://www.hirfalo.hu 2011.10.01. 00:52:52

Azt még megértem, hogy kizárják a civilizációt az életükből, de a férfiaknak miért kell az a röhejes szakáll ?!?!

sbarrett 2011.10.01. 04:33:45

ez egy álszent amerikai szektás baromság, csak azért csinálják, hogy menjenek oda a turisták és lessék őket meg vegyenek tök haszontalan kézműves baromságokat tőlük, de még azt is képesek megjátszani, hogy még azt sem árulnak ezek a bibsik

kjapp · https://napfenyesblog.wordpress.com/ 2011.10.01. 08:35:43

a városi romantikán kívül (ahogy a pesti a vidéki életet képzeli) azt is láttátok, amikor a krumplit (?) négykézláb szedik ki földből és nem a szupermarket polcáról veszik le a hálós, mosott árut?

ez is kellene, vagy csak a napsütötte hamis romantikus álom?

epidermis 2011.10.01. 08:53:46

@www.BDSMthrill.com: Ami nekem sosem volt... Az azt jelenti, hogy nem volt birtokomban. Mivel a net birtokomban van, így ennek hiányát megérzem. De ha soha életemben nem neteztem volna, akkor nem lenne hiányérzetem. Ehhez nem kell érettségi...

hirokin 2011.10.01. 09:23:40

Gyönyörűek ezek a képek, az ember szinte vágyik rá, hogy eltöltsön ott egy pár hetet.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.10.01. 09:34:10

@chipanddale74: Hát igen, ezen mindig el lehet mélázni. Minden esetre érdekelne, hogy egy olyan csapat, akik még gombot sem használnak és inkább börtönbe vonulnak, semhogy macskaszemet tegyenek a szekér hátuljára, használják-e a modern orvoslást. Ha nem, akkor én nem szeretném, ha 10 gyerekem közül csecsemő korában meghalljon 4 és további 4 is felnőtt kora előtt.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.10.01. 09:36:06

Ja, a képek szépek. Egyéb iránt a témába vágva ajánlom A kis szemtanú c. Harrison Ford főszerepelte filmet. Nekem az is tetszett.

úgyiselfelejtem 2011.10.01. 10:20:26

@Ex0dus:
"ad 3, Én egyáltalán nem tudok egy olyan rendszerrel szimpatizálni, ami agymossa a gyerekeit, belekényszeríti őket egy életformába, nulla választási lehetőséggel. Ha ki akarnak törni, esetleg tanulni akarnak valamit, akkor ha nem térnek vissza a családjuk örökre kitagadja őket, kapcsolat nélkül."
Azt remélem érzékeled, hogy ez a rendszer is "agymossa a gyerekeit"?
Vagy ha nem, akkor a te mosásod rendkívül sikeres volt. A gyerekeknek (az embereknek) mindig jobb, újabb cuccok kellenek, ezt mondják a reklámok. A technika jó, aki nem használ (modern) technikát, az elmaradott béna balfasz, ugye? Csak 3 diplomával lehet sikeres az ember, meg 5 nyelvtudással, aztán külföldre nem lehet menni dolgozni, és ez így jó, ugye? Egy szöget meg nem tud beverni senki, majd veszünk szögbelövôt, vagy csavarozunk, de azt is géppel.

Mindenki agymosott itt is, mindenki hajt a pénzért, amin megvehet minden olyat, amire nem is lenne szüksége. Aztán már nincs ideje a közösségre, nincsenek beszélgetések, közös munkák (azt már a TÖRVÉNY is tiltja), rendes baráti összejövetelek (legalábbis nem annyi mint akár csak 30 éve).

Ha valaki ki akar törni, elköltözik tanyára, azt lenézik, kirabolják, ellehetetlenítik. Persze nem mind, de azért nem jellemzô a sikertörténet.

Wolf Gabor · http://www.MarketingCommando.hu 2011.10.01. 10:54:55

Klassz összefoglaló, szép fotók!

Az Amish-ok üzletileg is fantasztikusan sikeresek, érdemes tanulni tőlük:
www.youtube.com/watch?v=iDBVD4pPFP4

Ex0dus 2011.10.01. 13:21:54

@úgyiselfelejtem: Már megbocsáss, de 2 külön dologról beszélünk. Az, hogy milyen rohadt a mai világ az egy dolog, de MINDIG van választási lehetőséged. Senki nem szorít fegyvert a fejedhez, hogy vedd meg ezt, vedd meg azt, senki nem kényszerít, hogy szerezz diplomát vagy tanulj nyelveket. Persze lehet, hogy kevesebbet fogsz érni a munkaerőpiacon, a választás mindig a tied.

Ezt a kitagadást is valahogy félreérted. Megint más dolog, hogy ha mást akarsz csinálni és sikertelen vagy, akkor megbuksz. Amerikában ma már egy bevett életpálya, hogy a sikeres emberek életük utolsó éveire kiköltöznek a városból, és ez totál elfogadott. De a családjuk nem fogja őket kitagadni és megszakítani velük minden kapcsolatot.

Valahogy túl általánosan beszélsz, ami elég sértő tud lenni. Ha valaki 3 diplomát akar és 5 nyelvvizsgát, akkor tegye, senki sem TILTJA meg neki, mint egyes kultúrákban, khm khm. Tudod a választás illúziója még mindig 100x jobb, mint a 0 választás.

Napkutya 2011.10.01. 14:14:08

"Fotósunk ebből a rejtett világból hozott nekünk pár gyönyörű pillanatot....)

Rejtett? Nekem, inkább sajtónak szánt kereskedelmi vagy propaganda anyagnak tűnik.

Gondolom, (tudom), hogy van amish lekvár, amish gyógyfüvek, amish szövetek, amish bútor, naptár... Jól cseng, nagyon bio, nagyon naturális, -de ez, javarészt, csak egy üzlet.

Be kell verni a keresőbe az "amish made" kifejezést és nézni. Nagyot.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.10.01. 22:20:01

@KentaurBen: Nekem kicsit túl sok ez a pali. A fingós, bikatejivós vicceket nem szeretem...

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.10.02. 08:13:38

@Ex0dus: "MINDIG van választási lehetőséged" azt hiszem az Amishoknál is eldöntheted, h mész, vagy maradsz.

"Én egyáltalán nem tudok egy olyan rendszerrel szimpatizálni, ami agymossa a gyerekeit, belekényszeríti őket egy életformába, nulla választási lehetőséggel. "
Mert most nincs agymosás? Picit nézz körbe! Tök vidióta a világ! Fogyasztás, zabálás. Ez a lényeg! Meg a nem létező önmegvalósítás. Az emberek meg tök depressziósok lesznek, mert nincs körülöttük közösség. Sok mindent tanulhatnánk az Amishoktól. Szerintem...

Ex0dus 2011.10.03. 03:23:00

@TrueY: Még mindig nem tudom felfogni, hogy mit nem értenek egyesek ebben. Ők a közösséget úgy tartják fent, hogy nem taníttatják a saját gyerekeiket, ha tanulnak, és ennek hatására esetleg felgyullad bennük valami, akkor kitagadás lehet belőle. (érzelmi zsarolás)
Ha ez a közösség ára, akkor kösz, ilyenfajta közösségből nekem se kell.

Ha ennyire nem tetszik a mai világ, akkor nem kötelező részt venni benne. Ma már vannak ilyen vidéken élő közösségek, akik mindent maguknak termelnek, nem használnak nagyon pénzt, közösség centrikus. Magyarországon nem tudom, hogy vannak-e, de USA-ban biztos. Nem kell ehhez valami vallási fundamentalista gyülekezet, aki megmondja hogy mit, meg hogyan.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.10.03. 16:11:42

@Ex0dus: Amit mondasz, az tipikus (poszt)modernista szemlélet. Az angolszász-demokratikus-individualista szemlélet (amit egyébként én is jobbára magaménak vallok) nem létezik öröktől fogva. Csak a XX. század eleje-közepétől van értelme erről egyáltalán beszélgetni (előképeket lásd a francia forradalom és felhomályosodás környékén).

Az archaikus közösségekben (amihez az ember többnyire alkalmazkodott az évmilliók alatt) viszont a törzsi kultúra mondja meg, hogy miben hihetsz. Nem megkérdőjelezhető módon.

Ergo bár én sem élnék ilyen környezetben, de nem gondolom, hogy ilyen környezetben élni eleve rossz! Sőt, sok szempontból még szimpatikus is (stabilitás, érzelmi nyugalom). Persze nem ezek a közösségek fognak elröpíteni minket a csillagokig... ;)

szépjuhászné 2011.10.05. 12:17:14

@dzsedi: Gondolom, a pince hetedik lépcsején! Tudod, a hatodikon még túl meleg, a nyolcadikon túl hideg. :))
Pin It

Theme by Laptop Geek. Blog.hu-ra alkalmazta: a Blog.hu Sablonok a Népkertben.

süti beállítások módosítása