<div id=
 

Lucanapi

KentaurBen , 2011.12.13. 10:49

Van nekem itthon egy okos kis könyvecském, 1972-es kiadású, még valami könyvtári leértékelésen vettem talán 10 forintért (!): Dömötör Tekla: Magyar Népszokások.

Néha előveszem, és belelapozgatok, roppant tanulságos, ugyanakkor megdöbbentő is, hiszen ilyenkor érezni, mennyit változott a világ akár az elmúlt 50-100 évben.


Jól meg is néztem ma reggel, mit ír a Luca napról, mint az egyik kiemelkedő téli ünnepről, és a következőket találtam:

a Luca széke dolog talán mindenki előtt ismeretes (háromlábú szék, amelyre karácsony estéjén az éjféli misén felállva látni lehet a boszorkányokat, mert azok ilyenkor szarvat hordanak), de nem tudom tudtátok-e, hogy ezen a napon tilos volt a lányoknak, asszonyoknak dolgozni. :)


Számos történet szól arról, hogyan büntette Luca azokat, akik dolgozni mertek az ő ünnepén.

Úgyhogy szóljatok a főnöknek, hogy ma csajos nap van és lépjetek le :)


Ma három lakást hoztam, amelyek már ünnepi díszben várják a karácsonyt... na jó, négyet, ebben nagyon jó részeket találtam, ezért hozzácsaptam a többi háromhoz.

3 kiló.40deka.kiskezitcsókolom.maradhat? :)


Zenemeg:

Kings of Leon - The Immortals (Röyksopp Remix) by ryxp


Dán szépség:


Holland rusztika:


Angol bájskellem:


Norvég csendesség:


Ha tetszett a bejegyzés, gyere, csatlakozz az ágy-asztal-tv blog Facebookos klubjához.
Ezt megteheted ide kattintva.


Fotók innen, innen, innen és innen.

Címkék: férfiak nők hellókarácsony közöshalmaz

Pin It
 

A bejegyzés trackback címe:

https://agyasztaltv.blog.hu/api/trackback/id/tr713459872

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Pin It

Theme by Laptop Geek. Blog.hu-ra alkalmazta: a Blog.hu Sablonok a Népkertben.

süti beállítások módosítása